Till nyhetslistan

LEDIG TJÄNST: Ungdomsarbetsledare i skärgården

Vill du jobba med ungdomsarbete och kyrkans fostran i världens vackraste skärgård? Är du social och flexibel och har god organisationsförmåga? Vill du verka för ett mångsidigt barn-, ungdoms- och konfirmandarbete? Då är du rätt person att jobba som församlingens ungdomsarbetsledare i skärgården!

Vi lediganslår en tidsbunden tjänst som  ungdomsarbetsledare på heltid. Placeringsort, enligt överenskommelse, i Nagu, Korpo eller Houtskär, med tjänstgöring i skärgårdens kapellförsamlingar (förutom Iniö). Oberoende av placeringsort förutsätter arbetet närvaro på alla tre orter åtminstone en dag i veckan, enligt kyrkoherdens anvisning. Lägerverksamhet och hjälpledarutbildning förverkligas i samarbete med barn- och ungdomsarbetsledarna i Pargas. Tjänsten besätts för tiden 1.9.2022—31.8.2023 med möjlighet till förlängning.

Behörighetskrav för tjänsten är examen för ungdomsarbetsledare i enlighet med kyrkans författningssamling nr 137 (socionom YH). Språkkraven är utmärkta kunskaper i svenska och nöjaktiga kunskaper i finska. Den som väljs till tjänsten bör vara konfirmerad medlem av evangelisk-lutherska kyrkan i Finland. Körkort är en förutsättning för att kunna sköta tjänsten. Förmåga att sjunga och spela något instrument är en merit, liksom även föreningsengagemang och god kännedom om skärgården. Lön utbetalas enligt kravgrupp 502.

Ansökningar senast den 31.7.2022 kl. 16.00 till sara.gronqvist@evl.fi eller Församlingsrådet i Väståbolands svenska församling, Kyrkoesplanaden 3, 21600 Pargas.

2022-07-08 12:47:00.0