Till nyhetslistan

Livet går vidare

Det var en vacker och välbesökt minnesstund som hölls i kyrkan i måndags. Församlingen är en medvandrare i livets alla skiften och de församlingsanställda finns till för alla som behöver någon prata med. T.f. kaplan Janette Lagerroos (tfn 040 312 4452) finns på plats i Sarlinska skolan hela måndagen kl. 8.30-16. Även på tisdag och onsdag finns församlingens själavårdspersonal på plats i skolan.

På askonsdagen, onsdagen den 6.3, ordnar församlingen en kväll med sorgecafé i församlingshemmet. Kvällen börjar med askonsdagens kvällsmässa kl. 18 i kyrkan, en stämningsfull kvällsmässa där kyrkokören medverkar med sånger från Taizé. Fr.o.m. ca kl. 18.30, efter kvällsmässan, är det öppna dörrar i  församlingshemmet med kvällste, samvaro och möjlighet till samtal.

2019-02-20 16:34:00.0