Vi delar glädje och sorg

Församlingen är en medvandrare i livets alla skiften. Kyrkan har ofta en central plats i livets stora händelser. I nöd och lust, i glädje och sorg - välkommen att ordna med dop, konfirmation, bröllop och begravning.

I församlingen möts folk i olika livssituationer. Vår strävan är att kunna förmedla något av Guds närvaro i stunden och göra livets milstolpar till varma, minnesvärda stunder. Planering, förberedelser och förrättande av dop, konfirmation, bröllop och begravning skall kännas okomplicerat och inbjudande.

Du kan alltid ta kontakt med kyrkoherdeämbetet i Pargas om Du har frågor kring livets fester och begravningar. För att boka tid och plats för dop, vigsel eller begravning ute i någon av skärgårdens kapellförsamlingars kyrkor är det bäst att först kontakta kansliet i kapellförsamlingen eller den lokala prästen.