Missionsboden i Houtskär är en loppmarknad som är aktivast under sommarhalvåret.
Den finns i prästgårdens ladugård bredvid Näsbyvägen.

Missionsboden är kapellförsamlingens loppmarknad som har samlat in pengar till behövande i andra länder i över 30 år.

Länge fanns Missionsboden i den gamla delen av prästgårdens röda ladugård, men på senare tid har man huserat i nästan hela nedre våningen. Missionsboden ligger mitt emot prästgården, på andra sidan vägen, på Näsbyvägen 240. Det står Missionsboden Lähetyspuoti med stora bokstäver ovanför dörren, så att man säkert ska hitta rätt.

Missionsboden är främst öppen under sommarhalvåret och mera sporadiskt andra tider.

Sakerna som säljs har donerats till försäljning och priserna är mycket förmånliga. Omsättning har genom åren ökat och under det senaste har Missionsboden dragit in över 4000 euro. Vi tar emot hela, rena och funktionsdugliga varor under Missionsbodens öppethållning.

Inkomsterna kanaliseras främst via Finska Missionssällskapet, men överskottsvaror har även sänts som hjälpsändningar till Östeuropa via t.ex. Kalle Augustson och Kristillinen seurakunta Uusipesula.

Verksamheten leds av diakonen, men det mesta sköts av de flitiga och kunniga volontärerna.

Om du är intresserad av att komma med i verksamheten är du hjärtligt välkommen!

En bild av den öppna dörren in till Missionsboden i Houtskär.