Församlingens verksamhet för vuxna

Församlingskretsar

Malmens diakonikrets
träffas 2:a och 4:e torsdagen i månaden kl 13.30 i församlingshemmet.
Missionsföreningen
samlas varannan måndag kl. 14 i församlingshemmet.
Samling på seniorboende på Vapparvägen
sista onsdagen i månaden kl. 14
Samling i Blåa rummet, Folkhälsan
första onsdagen i månaden klockan 14.30

Café Tillsammans - Yhdessä

Församlingarnas gemenskapscafé onsdagar i Pargas församlingshems sal. Människor i alla åldrar är hjärtligt välkomna för att träffa andra, samtala och känna gemenskap över en kopp kaffe med tilltugg. Verksamheten är gratis och tvåspråkig.

Se evenemangskalendernÖppna länk i ny flik för information om samlingstider.

Söndagsskola för vuxna

Har paus för tillfället, kontakta kyrkoherden ifall intresse för gruppen finns.

Pensionärsträffar

Den första och den tredje torsdagen i månaden samlas man till pensionärsträff i församlingshemmet. På programmet står oftast gemenskap, andakt, någon slags "föreläsning" och kaffe. Församlingen står värd för träffen en gång i månaden. Diakonikretsarna, ortens Marthakretsar och Röda Kors avdelningen i Pargas ansvarar för de övriga träffarna.

Kyrkvärdar

Varje söndag fungerar två församlingsmedlemmar som kyrkvärdar i högmässan. De hälsar folk välkomna till kyrkan och ger en psalmbok i handen. Vill du vara med i denna grupp, kontakta då Sara Grönqvist.

Lunchklubb

Ordnas andra onsdagen i månaden kl. 12 på Hotell Kalkstrand med lunch och samhällsaktuellt föredrag i kabinettet Gruvan.

Herrens hörna

En grupp för män som formar sig enligt deltagarnas önskemål, träff en gång i månaden, oftast en tisdagkväll.
Goda samtal och servering bjuds på. För mera information kontakta Andreas von Bergmann.
Välkomna med!

Arbete för mission

Olika grupper inom församlingen jobbar och samlar in pengar för missionen. Vår församling samlar in pengar till missionen via Finska missionssällskapet. Missionsföreningen träffas varannan måndag i församlingshemmet.

Anställda besöker anstalter och servicepunkter

Församlingen besöker olika anstalter ca. en gång per månad, kontakta Saara-Mariia Roto vid frågor.

Vi besöker: i regel;
Malmkulla sista tisdagen i månaden
Björkebo, första måndagen i månaden klockan 12.00
Seniorstugan, första fredagen i månaden klockan 12.30
Vi besöker även Lilla Ro och Bäddavdelningen regelbundet.